Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 19 West Glacier - Newport

Vandaag gaan we ons verplaatsen richting ons einddoel Seattle, het is nog zo'n 1100 km naar het westen, we rijden van Montana, via Idaho naar Washington state. Uiteraard doen we dit niet in 1 dag maar verdelen dit over 3 a 4 dagen. De dag vandaag begint zonnig, als we de camping afrijden en via de 200 naar het westen rijden, we zijn nog geen 2 km op weg, en............ja hoor de langverwachte beer. Plotseling komt er een zwarte beer uit het bos de weg oplopen, deze schrikt zo van het voorbijrazende verkeer, en  waarschijnlijk ook van de familie Lentjes, dat hij direct rechtsomkeert maakt, H stampt direct op het ho ijzer en zoekt de vluchtstrook op om  foto's te kunnen maken. Want natuurlijk heeft P en ook H de camera die al dagen in de stand paraat heeft gestaan nu niet voorhanden. Dus helaas geen foto's, dus zal iedereen ons op ons woord moeten geloven, en dat zal nog een hele toer worden vrees ik. Maar we praten honderd uit over onze close encounter, je houdt het toch niet voor mogelijk, al 4 dagen rijden we door de bossen om beren te spotten en dan als je het niet meer verwacht , rijdt je er bijna eentje dood. We vervolgen onze weg zonder al te veel bijzondere zaken mee te maken, wel is het alweer een prachtige route. Onderweg komen we tijdens een koffiestop in gesprek met een boer van 82 jaar  die zegt half Nederlands te zijn, want zijn moeder was van Nederlandse afkomst en heette Nijs. Een onvoorstelbaar leuke en grappige man, die nog steeds zelfstandig woont met zijn 100 koeien. We hadden graag nog wat langer met hem gepraat maar we moesten uiteraard verder. Als we de staat Idaho inrijden wordt het weer toch wel slechter, het regent.........niet te kort. Rond half 3 besluiten we een camping op te zoeken, we zijn inmiddels al in Washington State. En hier is het weer een uur vroeger,  als we daar aankomen krijgen we te horen dat er vandaag al iemand tot de assen is weggezakt in de drassige grond, want het schijnt hier al weken te regenen. We besluiten dit risico niet te nemen en gaan dus verder, na weer zo'n 30 km vinden we na enig speurwerk een KOA  camping met plaatsen die wel verhard zijn. Hier besluiten we de nacht door te brengen. Vanwege het slechte weer hebben we geen  foto's gemaakt vandaag.

Paul Brouwer

Gefeliciteerd! Eindelijk een beer. Ik geloof je op je woord.
En Heus jullie zullen er nog meer tegenkomen.

GL1800mooieritmotary

Hallo jongelui, het gaat niet om de foto maar om je eigen
belevenis van een ontmoeting met een beer. Die herinnering bewaar je op je eigen harde schijf en daar kun je altijd aan terugdenken. Geniet nog lekker van de laatste dagen en tot gauw.

Beertje

Jullie hebben mij gezien !

Jan en Wilma

Eindelijk, toch nog beren op de weg!!!