Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 18 Glacier Nat Park

Zoals gisteren gezegd vandaag gaan we de zgn.  To The Sun Road eerst vanaf de oostkant en daarna vanaf de westkant van het park bezoeken, omdat deze niet doorgaand toegankelijk is vanwege de vele sneeuw op het hoogste punt. Normaal is deze  route zo'n 70 km lang van oost naar west, nu moeten we dus eerst naar de oostingang van Glacier NP rijden vanaf de westingang waar wij op een camping staan, dit is al zo'n 80 km, dan nog de weg naar boven, ook nog 32 km, en dan het hele stuk weer terug naar de westingang , en dan daar naar boven , ook weer zo'n 20 km, dus alles bij elkaar  ruim 250 km ipv 70 km. Maar goed wie wat wil zien moet er wat voor over hebben. Uiteraard is hierbij  onze grootste prioriteit beren spotten. Maar helaas belooft de dag niet veel goeds, want het regent pijpenstelen als we opstaan, ook vannacht heeft het behoorlijk geregend. Is niet vreemd want juni is de regenmaand in de Rocky Mountains. Als we om 9:00 uur vertrekken met de huurauto, gaan we eerst op de parkeerplaats voor de receptie onze internet beslommeringen  op orde brengen. Dus de mail ophalen en het verslag en foto's van gisteren uploaden. Als we dan eindelijk op pad zijn, wordt het al snel droog en breekt de zon door. Dus dat ziet er goed uit, de route is weer prachtig, we maken zelfs nog een mooie wandeling naar een prachtige waterval, we moeten zelfs via een gammele houten plank een snelstromende rivier oversteken. De spanning is te snijden als we door het bos lopen, want beren hebben we nog steeds niet gezien vanuit de veilige auto, dus zullen we er nu zo wel een tegen het lijf lopen, nu we het liever niet hebben. Maar gelukkig of helaas (daar zijn we nog niet uit) weer geen beren gezien. En dat geldt voor de hele route, geen beren, hoe is het toch mogelijk, tot overmaat van ramp horen we tijdens de koffie in een restaurant, een Nederlands echtpaar vertellen dat een beer tegen hun auto aan het aanschuren was geweest. Maar we hebben nog een kans bij de westingang. Dus de hele weg maar weer  terug Na ook hier weer omhoog te zijn gereden, en ook een prachtige wandeling te hebben gemaakt door een oerbos, weer geen beren gezien. Dus rest ons nog de huurauto om 18:00 uur in te leveren. De avond verloopt rustig, met vooral veel discussie over wie zijn schuld het nu is dat we geen foto's van wilde beren hebben  kunnen maken.

Me

Voordat jullie dit land verlaten gaan jullie eerst toch nog wel even langs een dierentuin neem ik aan ???

Wil en Ton

Maak er geen probleem van die Beren fotos heel eenvoudig en verder tegen niemand zggen hoor
voor het inchecken even naar de dieren tuin in Seattle
Fotos maken en dan kunnen jullie toch zeggen beren gezien te hebben
Mocht Seattle te ingewikkeld zijn nog eenvoudiger bij het landen de 16e nog snel even langs ARTIS in Amsterdam