Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 17 Helena- Glacier Nat Park

Vandaag gaan we de gisteren aangepaste route rijden naar de westingang van Glacier NP. Vlak na vertrek steekt er plots een kudde (4stuks) herten over , H moet daarvoor behoorlijk op het ho ijzer, gelukkig liep dit goed af. Hopelijk moeten we vandaag ook nog een keer voor een beer remmen Het is een rit van zo'n 380 km, er blijkt een stuk in te zitten van 146 km wat erg eentonig is, vooral veel landbouw velden a la  NO Polder, maar dan glooiender. Na een verder voorspoedige reis komen we aan op de camping, vlak bij de park ingang. We krijgen een plaats dicht  bij de receptie , aangezien daar alleen daar Wifi voorhanden is. De dames gaan eerst de douches en toiletten inspecteren, het blijkt dat je een vierdaagse training nodig hebt om naar de toiletten te gaan, zover weg. Ook blijkt de Wifi niet te werken op deze plaats, dus maar een andere plek gevraagd dichterbij de toiletten. Geen punt dus, totdat we de waterslang van de kraan willen loskoppelen, blijkt deze met geen mogelijkheid meer dicht te draaien te zijn. Dus moet de slang worden losgenomen , met de volle druk erop, H hoeft hierna niet meer naar het douchegebouw :-) Om de problemen van gisteren m.b,t. de parktoegang op te lossen, besluiten we op advies van de camping een auto te huren voor 24 uur, zodat we ons eenvoudiger door het park kunnen verplaatsen over de wegen die wel toegankelijk zijn. Om 18:00 uur worden P en H  dan ook door de verhuurder opgehaald. We krijgen een witte Chevrolet Impala mee , handige kleur vooral bij het wild spotten. Verder een prima ruime auto. Meteen daarna gaan we het park in vanaf de westkant, we rijden een route waar volgens de camping vooral in de avond een grote kans is om  beren te zien, nou jullie raden het al, ipv beren alleen beten......van de muggen. Morgen nog een kans dan gaan we ook nog de oostingang bezoeken.