Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 16 Yellowstone-Helena

Afgelopen nacht behoorlijke storm gehad en dat niet alleen,  ook is er sneeuw gevallen, hebben we ook wel gemerkt het was behoorlijk koud in de camper. Dus vandaag de warme kleren maar weer aan, wat een verschil met gisteren , in 1 dag van 25 gr naar 1 graad. Maar goed vandaag hebben we toch een reisdag, dus maakt het niet uit, en de wind is grotendeels gaan liggen gelukkig. Het is een prachtige route van bijna 400 km door Montana , zeer afwisselend met onafzienbare glooiende en bochtige wegen en machtige berglandschappen met  prachtige stroompjes, beekjes en riviertjes. Ook zien we veel herten en zelfs ook weer een eland. Als eerste komen we aan in Bozeman , en gaan daar bij de Walmart onze proviand maar weer eens aanvullen, en de tank voor de 9e keer volgooien. Gelukkig is hier de benzine iets voordeliger nl $3,69 de Gallon, we hebben nl ook al ruim $4 betaald. We vervolgen onze weg tot in Helena , en hadden hier al via internet een camping gezocht. Het is wederom een zeer eenvoudige camping, best een schok na de prachtige van de afgelopen 2 dagen. Het sanitair , vooral van de heren is werkelijk heel bijzonder, de urinoir hangt los aan de houten wand pal naast de wastafels, de normale toilet met houten halve western klapdeur is gesitueerd in het voorportaal van de douche waar je je uitkleedt voor het douchen. Dus maar ff in de camper douchen vandaag, ( ja JW valt mee he). Maar de camping zelf is wel mooi gelegen, en we zijn behalve een 3 tal vaste bewoners de enige gasten, ook niet vreemd natuurlijk met zulk sanitair. Het weer is inmiddels overigens aardig opgeknapt, het is hier een graadje of 18 , en we hebben nog vlees voor de barbecue liggen , dus laten we dit maar opmaken want wie weet hoe het weer de komende dagen wordt, het is nu tenslotte de regentijd voor de Rocky Mountains. Na het eten vraagt Mechtild hoe het gesteld is met de beren populatie in Glacier Nat Park. Reisleider H heeft dit niet paraat , en zoekt het ff op op Google, wat blijkt? Glacier heeft van heel Amerika op Alaska na de hoogste populatie beren, grizzly's, bruine en zwarte beren. Maar wat H tot zijn schrik ook tegen komt is dat de zgn Going to the sun road door Glacier Nat Park helemaal niet toegankelijk is voor RV's groter dan 21' en die van ons is 31' . Dit is wel een heel grote misrekening van de reisleider, dit betekent dat we niet door het park mogen rijden, en dat we de route moeten omgooien, erg jammer , deze weg wordt nl aangemerkt als de mooiste weg van de USA. Schrale troost is wel, naar nu blijkt, dat de weg sowieso voor niemand doorgaand is, aangezien er te veel sneeuw ligt. Dus vanavond snel de route moeten omgooien, gelukkig is dat van hieruit nog mogelijk. We gaan nu niet naar de oostingang van het park maar naar de westingang. We zoeken daar een camping en gaan dan overmorgen het park in zover als we mogen met onze camper, of we nemen misschien een shuttlebus als die tenminste rijdt.

Jan en Wilma

Jee wat fijn dat je internet hebt, dat voorkomt toch mooi hele vervelende dingen. Erg leuk om te volgen jullie reis, ook wat niet herkenbaar is. Wat een temperatuur verschil hebben jullie daar zeg.
Nog hele fijne dagen wensen wij jullie toe.
groetjes Jan en Wilma

JW

Ah......de kans op het zien van beren is toch aanzienlijk gestegen!!

H.Hoenselaar@chello.nl

Hallo allemaal wat leuk om elke dag weer te lezen wat jullie meemaken heel bijzonder.En geweldige natuur foto's echt prachtig vooral met de waterval.Goede reis en we lezen weer,liefs harold en natascha liza.