Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 14 Yellowstone Nat Park

6:30 uur is het alweer opstaan geblazen, want vandaag gaan we zo'n 170 km door het park rijden. Om 8:00 uur rijden we de camping af, nog geen 100 meter van de camping is een souvenierwinkel, de dames willen daar naar toe natuurlijk, had ik dat maar geweten dan had ik nog 1 uurtje langer kunnen slapen :-) Maar goed na aanchaf van de nodige nutteloze prullarie dan toch eindelijk op weg gegaan. Al snel zien we de eerste herten, bizons en zelfs een eland langs de weg. We hopen natuurlijk ook al snel een beer te spotten, aangezien we gisteren chili con carne hebben gegeten, horen we wel regelmatig de geluiden die mogelijk wijzen op de aanwezigheid van beren, ruiken doen we ze ook, maar zien...nee hoor. We bezoeken vandaag ook artist point, hier heb je een fantastisch uitzicht op de zgn upper en lower falls. Overigens is het vandaag prachtig weer. Daarna rijden we een hoge pas over, hier ligt nog veel sneeuw. Onderweg zien we ook veel rokende geisers en putten, Yellowstone is tenslotte in werkelijkheid de grootste vulkaankrater ter wereld een penetrante zwavellucht is het gevolg hiervan. De mooiste bekijken we van wat dichtbij. Na de hele dag in het bos te hebben getuurd, weer geen beren gezien, en dus maar op naar de camping in West Yellowstone, een leuk stadje . Daar hebben we 2 nachten gereserveerd op camping Grizzly RV, de mooiste camping tot nu toe, deze ligt op loopafstand van het gezellige stadscentrum. We besluiten vanavond uit te gaan eten , we vinden een typisch Amerikaans restaurant, PenH nemen een steak en de dames een rocky mountain trout, (forel)  dit alles vergezeld van overheerlijke frites en de saladbar. Na het eten alweer winkelen, en dan terug naar de camping, waar we nog een bak koffie zetten, om 11 uur zoeken we ons bedje op, alle ramen kunnen open (ARKO) vannacht want het is behoorlijk warm. Het weer kan hier overigens extreem snel wisselen , overmorgen wordt slechts 9 graden overdag en 's nachts -3 graen voorspeld, vandaag was het zo'n 30 graden. Goed morgen weer 170 km door het park zullen we dan beren gaan zien?

Nick

Hoi pap mam, hans en alie
Ziet er mooi uit op de foto's! en leuke verhalen ook. Wel bizon der al dat wild en mooie natuur:)(kon het niet laten)
Vanmiddag weer even kijken of we kunnen skypen!
Veel plezier nog.
xxx

Rene

Succes vandaag met de jacht op beren. Temperatuursverschillen zijn inderdaad groot. Zal niet prettig zijn.
Yellowstone lijkt me wel prachtig te zijn.
En voor het geval je geen beer tegen bent gekomen zal ik jullie er wel bij helpen. Als je echt niets hebt kunnen vinden klik dan hier http://www.xead.nl/upload/ccc1abcd25a5933fe9c59ca385d1a131MTA0NS5qcGc=.jpg

Wil en Ton Herveld

Na met jullie geskyped te hebben , hebben we gelijk dag 13 en 14 gelezen en de foto s bekeken.
Inderdaad geweldig verhaal en hele mooie foto s.
Dat er zulke verschillen in temperatuur kunnen optreden is ook voor jullie erg ongewoon
Maar och daar wen je ook wel weer aan.
Wij wensen jullie nog vele fijne dagen en zien uit naar de volgende verslag dagen en natuurlijk de foto s
Groetjes
Wil en Ton