Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 1. Amsterdam-LasVegas

De grote dag is voor ons eindelijk aangebroken, voor Paul en Mechtild (P&M) echter gisteren al, die hebben namelijk besloten om op Schiphol een hotel te nemen, want als jezelf bij de NS werkt weet je natuurlijk alles van de (niet) te verwachten vertragingen op het spoor. Dus dan ga je voor zekerheid. Vreemd hotel overigens dat Mercure hotel, de ingang is achter de douane, dus moeten P&M maandagavond hun paspoort al laten zien bij de douane om het hotel in te kunnen. De dag voor vertrek hebben we voor het eerst online ingecheckt bij United Airlines, handig hoor dachten we. Ondanks dat het toch zo' n half uur in beslag neemt , want  ze vragen werkelijk het hemd van je lijf, en dat 4x. Op de uitdraai van de printer, daar staat dan met grote letters op DIT IS GEEN BOARDING PASS, vreemd dus. Maar goed we zullen het wel zien morgen. Wijzelf zijn 's morgens om 5:45 uur vertrokken naar Schiphol Richard heeft ons gebracht met de auto, we waren uiteraard ruim op tijd, want hoe is het mogelijk we hadden ondanks het vroege tijdstip geen files. In vertrekhal 3 elkaar ontmoet , en na een kop koffie maar eens even kijken wat dat online inchecken heeft opgeleverd, Nou helemaal niets dus , we moeten gewoon de hele procedure doorlopen alsof je niet hebt ingecheckt, op mijn vraag waarom dit, krijg je dan als antwoord nee online inchecken dat kan nog niet vanuit Nederland , gloeiende gloeiende. Waarom laten ze je dat dan doen, kreeg zelfs een mailtje van United dat ik online kon inchecken. Maar goed alles komt goed, totdat...........we de douane doorgaan Er is namelijk (alweer) een nieuw apparaat, waarmee je aan een digitale douanier jouw paspoort moet laten zien. (Sluit goed aan op de personele bezuinigingen bij defensie). H&A en M kunnen zonder problemen doorlopen, maar als P zijn paspoort op de scanner legt, ziet die gedigitaliseerde douanier de naam Lentjes alweer staan en slaat direct op tilt , P moet dan ook mee naar achteren met een douaniere in levende lijve, wat hij daar achter de schermen met haar heeft  uitgespookt weet ik niet , maar na enige minuten kwam hij terug en mocht gelukkig toch mee naar Amerika Ppppppffffff. Toen maar gelijk door naar gate G4 om te boarden. Na de nodige security checks, jahoor wordt P er weer uit gehaald bij de scanner , blijkt hij een multitool in zijn rugzak te hebben, mag niet, dus inleveren maar. Het is maar goed dat er meer mensen zijn die Lentjes heten. Maar Goed na een rustige vlucht van ruim 9 uur komen we aan op Houston airport. Na de gebruikelijke douane formaliteiten met alweer een chagrijnige beambte, naar onze binnenlandse vlucht van nog eens 3,5 uur naar Las Vegas. Inmiddels zijn we toch wel wat slaperig geworden, want het is inmiddels toch al 2 uur in de nacht voor ons als ik dit zit te typen in het vliegtuig. Maar we gaan er nog een paar uurtjes tegenaan hoor, we verwachten niet voor 9:00 uur Nederlandse tijd op bed te liggen. Dan is het in Sin City net 24:00 uur.

Frank en Joke-Marie

Hallo lieve mensen fijn om te horen dat jullie goed op weg zijn. Leuk om dit alles van uit Nederland te kunnen volgen.
Heel veel plezier en geniet ervan liefs van ons.

René

Zou naamsverandering wat zijn? Dan krijg je waarschijnlijk geen last meer bij de douane.
Goed dat de rest van de reis goed verlopen is.

corrie & peter

het zal ook weer geen lentjes zijn ? het begon weer goed. maar nu jullie in las vegas zijn is de reis begonnen . slaap lekker we volgen jullie.

Paul Brouwer

Je zal maar Lentjes heten!
Maar toch een hele fijne reis gewenst. Geniet er van.

Lentjes junior (Richard)

hallo fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, en het zit de Lentjes familie ook nooit eens mee hé, altijd gebeurt er wel wat haha.

Fijne reis verder!!