Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 22 Seattle

Vandaag onze laatste echte vakantiedag, ondanks het iets of wat miezerige weer, besloten om de gisteren gemaakte plannen toch maar ten uitvoer te brengen. We gaan met de bus en de Light Rail Train naar het centrum van Seattle. Want parkeren met een camper van 10 meter is in de stad onmogelijk, we hebben nog wel even op internet gezocht naar een mogelijkheid maar helaas. De bus stopt voor de camping, met een sneltreinvaart rijdt deze naar het vliegveld , waar we moeten overstappen. In de bus komen we in gesprek met een paar passagiers die denken dat we uit Rusland komen, waarschijnlijk omdat we er nogal armoedig uitzien in hun ogen :-) Het valt op dat Amerikanen altijd willen weten waar wij vandaan komen, en meestal krijgen we dan te horen dar ze familie of vrienden in Zweden of Noorwegen hebben, want dat is dichtbij Nederland vinden zij. Altijd weer lachen, rare jongens die Romei.....Amerikanen. Maar goed overgetapt op de Light Rail Train die ons naar het centrum brengt. H heeft op de Garmin GPS een wandel route van 4,5 km uitgezet, dus eerst maar naar de Space Needle , de euromast van Seattle. Gezien het weer en het daardoor slechte zicht vinden we de 20 dollar entree iets te veel van het goede, dus de toren alleen maar van onderaf gefotografeerd. Daarna de wandeling vervolgd naar de Pike Place  market een van de meest bezochte attracties van de staat Washington met 10 miljoen bezoekers per jaar. Het lijkt een beetje op de bazar in Beverwijk maar dan zonder moslims maar met veel overjarige hippies. Daarna nog wat rondgehobbeld en een Subway broodje gegeten , want P is hier inmiddels aan verslaafd geraakt. Daarna ondanks de Gps, ons kapot gezocht naar het Light Train Station, M voelde zich bedreigd door de nodige zwervers en straat muzikanten van twijfelachtig allooi. We deden alsof we geen Engels kunnen lezen want er werden ons briefjes voorgehouden met de tekst Hungry, waarom weten we niet want P en H zien er toch niet echt hongerig uit. Zelf hebben zij ook nog even overwogen met zo'n briefje te gaan staan aangezien het vakantie budget aardig op zijn eind raakt. Na ruim 1 uur in het openbaar vervoer , waren we weer terug op de camping. De dames hebben voor de laatste keer de maaltijd bereidt in de camper, het smaakte weer geweldig. Morgen opruimen en koffers inpakken. En voor de laatste keer een pizza' tje  scoren hopen we.

Jacqueline. Hans

Hoi hoi, H,À,P,M. Julie verslagen zo af en toe gelezen,internet was niet altijd even goed in Frankrijk. Skype was ook niet mogelijk heeeeel erg jammer. Wij zijn dinsdagmiddag 12'06 thuis gekomen. Heerlijke vakantie gehad. Nu jullie nog een geweldige terug reis. Tot heel spoedig weerziens. BAAAAAI. BAAAAAAAAI.

Paul Brouwer

Ik heb genoten van jullie verhalen en mooie foto's (jammer van die beren). Bedankt hiervoor. We konden jullie reis helemaal meemaken. Een hele goede terugreis gewenst e een goede thuiskomst.