Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 20 Newport-Rimrock

Vandaag vroeg eruit, want we hebben besloten om vandaag een inhaalslag te maken. We willen nl een dag tijdwinst boeken, dus gaan we ipv 2 dagen  650 km binnendoor , nu 500 km over de snelweg in 1 dag. Dus om 8:15 uur weggereden, eerst 50 km binnendoor naar Spokane , daar voor de laatste keer proviand ingeslagen, daarna over de Interstate verder. De reis verloopt soepel, het weer is prachtig en na zo'n 350 km over de interstate 90 , nemen we de afslag naar highway  12, het is nu nog zo'n 100 km binnendoor naar Mount Rainier Nat Park. Als we de 12 verlaten en naar de 410 gaan blijkt dat deze na 20 km is afgesloten wegens winterse omstandigheden. Dus dan maar terug naar de 12 die gaat ook naar Mt Rainier alleen via een minder mooie route. We besluiten om een camping te zoeken, maar dat valt tegen vreemd genoeg is hier nergens een camping te vinden. Plotseling staat er echter een bordje langs de weg wat verwijst naar een statepark camping, dit is een zeer eenvoudige camping zonder douches en slechts toiletten. We besluiten om hier te gaan staan, het is een prachtige plek aan de rivier tegenover een waterval, en dat voor maar $14,00. Helaas geen internet natuurlijk, morgen nog 70 km naar Mt Rainier NP, en het park zelf natuurlijk, daarna het laatste stuk naar Seattle ons einddoel, maar dat wordt misschien dinsdag pas, daar zijn we nog niet uit.