Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 15 Yellowstone Nat Park

Vandaag weer de hele dag door het prachtige park, alweer zo'n 170 km. We hopen vandaag toch eindelijk eens een beer te zien. Bizons en herten etc. hebben we nu wel genoeg gezien eigenlijk. Vandaag zien we ook heel veel geisers en andere stomende en pruttelende putten en potten in de grond. Dat is vaak een prachtig gezicht, door allerlei bacterieen en microorganismen zijn deze putten omgeven door allerlei kleuren. Later op de dag zijn we naar Old Faithfull geweest, dit is de meest frequent spuitende geiser ter wereld, om de 70 tot 90 minuten spuit deze water en stoom tot een hoogte van 60 meter omhoog. Er zijn rondom tribunes gebouwd, waar honderden mensen naar dit spektakel komen kijken. Wij moeten zo'n 50 minuten wachten op het moment supreme. Na zo'n 20 seconden is het dan alweer voorbij,. Daarna zijn we nog een wandeling wezen maken op het vulkanisch plateau . Ook daar weer vele verschillende geisers etc. Maar een beer ......... nee nog steeds niet gezien ! Daarna weer verder door het park en maar turen, bij iedere opstopping van auto's denken zou hier een beer lopen, nee iedere keer weer blijkt het voor bizons te zijn, ook leuk hoor , vooral omdat deze veel jongen hebben . Uiteindelijk dus geen beren gezien, alweer niet , voor H is het inmiddels de 11e keer dat hij in Noord Amerika is en nog nooit heeft hij een beer op redelijke afstand in het wild gezien. En dat is toch wel bijzonder, de meeste mensen maken dit op hun eerste reis al mee. Maar goed , dan maar terug naar de camping, missschien hebben we nog geluk later in de Rocky Mountains. Als we op de camping aankomen begint het behoorlijk hard te waaien, en de lucht betrekt, de temperatuur dondert werkelijk naar beneden, van 25 naar onder de 10 graden binnen 1 uur. Dus eerst maar warme kleren aangetrokken, de voorspelling voor later in de week zijn ook niet best voor het noorden, en daar gaan wij naar toe. Nou ja wat we gehad hebben pakken ze ons niet meer af, en dat was prachtig. Morgen gaan we dus naar het noorden , 2 dagen rijden naar Glacier Nat Park.

Richard

De familie Lentjes heeft wat dat betreft altijd pech, iedereen die we spreken op het vliegveld of waar dan ook, *OH wij hebben beren gezien* ... en dat terwijl ze in hetzelfde gebied waren, en misschien nog wel dezelfde dag ook, waarschijnlijk ruiken ze ons en denken de beren WEGWEZEN!!

gl1800calientered

hallo mensen, de natuur laat zich niet dwingen en je moet natuurlijk wel met mensen op pad die ook ervaring hebben in het wild speuren. ga een keer mee naar Afrika dan zal ik (of Anneke) het je leren

Marjo Arts GL1800candyred

Ik denk dat die andere mensen de bizons ook voor beren hebben aangezien. In Indonesië kon je ook met een bootje mee om dolfijnen te bekijken. Nou om 5 uur op en dan de zee op. Het enige dat je zag was water !!

Jan-Willem

Hans, uit een eerder reisverslag kan ik mij nog herinneren dat je niet kon douchen door wat problemen met de muntjesapparaten.
Nou zat ik te denken.......beren hebben een sterk ontwikkeld reukorgaan en daar bedoel ik dus niet de grootte mee. Ik denk dus dat je absoluut geen enkele beer gaat zien, tenzij ie snotverkouden is!!

Nou, beste vriend, veel plezier nog daar.
Groet,
JW

Hans

He JW wees maar blij dat je een andere functie hebt bemachtigd, hoop voor jou dat je 18 juni al in Utrecht zit.