Met familie in een camper van Las Vegas naar Seattle in 2012

Dag 8 Kanab-Zion NP

Na weer een prima nachtrust en wat langer uitslapen, rond 9:00 uur vertrokken voor een korte rit van 65 km naar Zion Nat Park. Na een prachtige rit door het park de RV parkeerplaats bij het bezoekerscentrum opgezocht, nou dat viel even tegen geen plek meer vrij waar onze camper inpast. Net toen we de achterkant van onze camper tegen de achterkant van een andere camper wilde parkeren, met als gevolg dat onze voorkant half op de weg stond, kwam er net een grote plek leeg, dus maar weer manoeuvreren met het gevaarte, tot hij de goede kant op stond om hem te kunnen parkeren, toch handig hoor dat er nu een achteruitrijcamera op de camper zit. Toen de shuttlebus gepakt door de kloof, bij de Zion Lodge er weer uit om daar naar de Emerald pool te wandelen. De dames hadden er behoorlijk moeite mee, bultje op bultje af. Het laatste stuk hebben Pen H dan ook maar alleen gedaan. Is ook logisch wij hebben niet voor niets zulke afgetrainde lichamen. Daarna een lekker ijsje gegeten, dit om het verbrande vet weer aan te vullen. Daarna met de bus naar het einde van de kloof om ook daar nog een wandeling van ruim 1 uur te maken. Onderweg zien we veel grondeekhoorns (squirrel) Toen terug naar de parkeerplaats, en direct door naar de camping in het park, nou vergeet het maar deze is ook vol. Toen maar besloten om alvast de route van morgen 125 km naar Bryce Canyon te rijden, in de hoop dat daar wel nog plaats op de camping is. Als we zo'n 10 km voor Bryce zijn komen we langs een prachtige natuurcamping, met alleen toiletten en water, maar kost daarom ook weinig natuurlijk, maar we staan op een prachtige plek midden in de natuur, er wordt hier gewaarschuwd voor schorpioenen, ratelslangen en zelfs beren. Mooier kan niet natuurlijk. Helaas alleen geen internet hier. Er is ook een barbecue bij de plek dus vandaag maar meteen voor het eerst gebarbecued. Na het eten, wilden Hen P wel eens even boven op de berg kijken waar we voor stonden, daarvandaan moest je toch wel een gigantisch mooi uitzicht hebben. Nou dat hebben ze geweten klimmen, zééééér stijl, na een barbecue met 3 potten bier achter de kiezen en met die afgetrainde lichamen van ons is geen goed plan, en dan als je boven bent zien dat er nog een nog hogere berg achter staat, dus wat zie je dan,.........niets.